Het belang van domeinautoriteit


Anno 2021 is het als bedrijf uitermate belangrijk om goed te scoren in de zoekresultaten. Het uitwerken van een doelgerichte SEO strategie is dan ook een must. De ranking op zoekrobots zoals Google is afhankelijk van verschillende factoren en is voor bedrijven een tijdrovende activiteit. Bij Online Marketing Monkey helpen u graag verder met het verbeteren van uw SEO strategie.

Wat is domeinautoriteit en linkbuilding

Soms is het voor bedrijven onduidelijk hoe goed ze precies scoren in de zoekresultaten. Domein autoriteit is een indicator die aantoont hoe succesvol een bedrijf is in de resultaten van een zoekmachine. Het is een schaal van 1 tot 100 waarbij een hoge score staat voor een beter resultaat.

Linkbuilding speelt binnen SEO een belangrijke rol bij het genereren van organische bezoekers via zoekmachines. Zoekmachines zoals Google speuren het internet af op zoek naar de inhoud van iedere URL die ze tegenkomen op het web. Deze informatie wordt gesorteerd en opgeslagen in een grote index. Eens een website opgenomen is in de index kan hij als resultaat weergegeven worden bij een zoekopdracht. De resultaten van een zoekopdracht worden weergegeven op basis van relevantie. Betrouwbare websites linken vaak andere betrouwbare websites waardoor de zoekrobot een URL als relevant zal beschouwen. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen interne en externe linkbuilding. 


Interne links

Men spreekt over interne linkbuilding wanneer een site linkt naar andere URL’s op eenzelfde site. Een goede interne linkstructuur maakt het mogelijk voor de bezoekers van een website om probleemloos te navigeren tussen de verschillende webpagina’s. Wanneer er een groot aantal interne links doorverwijzen naar een specifieke pagina op de website, geeft dit een signaal aan Google dat de pagina belangrijk is.


Externe links

Externe links zijn HTML hyperlinks die van de ene website naar een andere doorverwijzen. Door externe linkbuilding toe te passen geef je de domein autoriteit van uw website een flinke boost. Het succes is afhankelijk van verschillende factoren zoals de populariteit en betrouwbaarheid van de sites. Hoe frequenter een link voorkomt op verschillende relevante websites, hoe groter de kans is dat de site weergegeven zal worden in de resultaten


Kenmerken van kwalitatieve links

  • Zijn verdiend/redactioneel
  • Zijn afkomstig van gezaghebbende pagina's/ relevante bronnen. Een relevante link voor een interieurblog is bijvoorbeeld afkomstig van een online woonwinkel.
  • Nemen toe in aantal met de tijd
  • Maken gebruik van natuurlijke anchor-tekst 
  • Brengen kwalitatief verkeer naar uw website
  • Bestaan uit een gezonde mix van follow en nofollow

Het uitbesteden van link building

Heeft u weinig kennis over SEO? Wilt u als bedrijf beter scoren in de zoekresultaten? Online Marketing Monkey helpt u graag verder. Neem vrijblijvend contact met ons op!