Verbeter je LinkedIn pagina door deze 10 SEO tips.





Er zijn heel wat bedrijven die een professionele LinkedIn-pagina hebben. Dit is ook de bedoeling. Maar er zijn nog steeds bedrijven die het niet volledig hebben. Vraag jij je af hoe je een LinkedIN pagina het best optimaliseert? Ga dan zeker deze 10 SEO tips na!


Belang van LinkedIn pagina

Als bedrijf is het belangrijk om een ​​goede LinkedIn-bedrijfspagina te hebben. Leg op deze manier contact met zakenpartners en bouw een professioneel netwerk op. LinkedIn wordt voornamelijk gebruikt voor zakelijke partners. Zorg er daarom altijd voor dat je profiel zo volledig mogelijk is en geen spelfouten bevat. Veel bedrijven hebben geen volledige LinkedIn-pagina, dus probeer hier niet lid van te worden. Hieronder geven we je 10 tips voor het optimaliseren van je LinkedIn bedrijfspagina. 


Tip 1: voltooi je profiel

Of het nu tijdens een vergadering of op een bedrijfspagina is, de eerste indruk altijd belangrijk. Zorg er daarom voor dat je profiel up-to-date is en dat je geen interessante informatie mist. Omdat je hiervoor wordt beloond zal het bedrijf/ de persoon je gemakkelijker vinden als je de juiste inhoud invoert waardoor je sneller nieuwe volgers hebt. 

  1. Aandacht trekken 


Trek de aandacht van het bedrijf en doe het met een goed imago. Hier gaat niets verloren. De slogan moet inhoud bevatten zoals de slogan. 


1.2 Uiterlijk 


Natuurlijk zien zakenpartners alles professioneel, dus je moet ervoor zorgen dat het logo en de banner er netjes uitzien. Leg het eventueel op een nieuw vel papier, het zal zeker de aandacht trekken. Hoe origineler hoe beter, want je moet ervoor zorgen dat het zo persoonlijk mogelijk is. 


2.Bezoekers bereiken


Trek bezoekers aan zolang alles up to date is en de informatie origineel is, is het gemakkelijk om de bezoekers te bereiken. Daarom is je eigen stijl erg belangrijk, want op deze manier weten bezoekers dat je veel kunt leveren. Deel daarom zoveel mogelijk inhoud met je bezoekers, zodat ze gemakkelijk via elk kanaal contact met je kunnen opnemen. Verwacht daarom dat ze elk kanaal controleren en dat ze het ook zullen beoordelen. Het delen van je locatie is ook handig omdat bezoekers via gemeenten naar bedrijven kunnen zoeken. Zorg er daarom voor dat je je  bedrijfslocatie vermeldt! Bij de beschrijving van de bedrijfspagina moet je voldoende trefwoorden in de tekst plaatsen. Dit is niet alleen belangrijk op je website, maar ook op de bedrijfspagina moet je voldoende trefwoorden in de tekst plaatsen. 


Dit is niet alleen belangrijk op je website, maar ook op de bedrijfspagina. Dit zorgt ervoor dat bezoekers je sneller vinden. Oproep tot actie … kan inhoud van het ene kanaal naar het andere leiden   Het bereiken van bezoekers is makkelijk  zolang men alles up to date houdt en de info origineel is. Je eigen stijl is dus zeer belangrijk want zo weten de bezoekers dat je veel aan te bieden hebt. Deel dus zoveel zaken met je bezoekers zo kunnen zij je makkelijk bereiken op gelijk welk kanaal. Verwacht dus ook dat ze elk kanaal controleren, dit gaan ze ook beoordelen. Je locatie delen kan ook handig zijn, want bezoekers kunnen bedrijven zoeken a.d.h.v een gemeente. Plaats dus zeker je bedrijfslocatie erbij! 


In de beschrijving van je bedrijfspagina moet je genoeg zoekwoorden plaatsen in je tekst. Dit is niet enkel bij je website belangrijk maar ook op je bedrijfspagina. Dit zorgt ervoor dat de bezoekers je veel rapper zullen vinden. 


3. Call to action 


Een call to action…kan inhoud van het ene kanaal naar het andere leiden. LinkedIn heeft een functie waarmee je knoppen kunt toevoegen. Je hebt de keuze uit verschillende knoppen.  

 

4. Doelgroep vinden 


De reden waarom LinkedIn is gemaakt, is omdat je je doelgroep erin kunt vinden. Daarom is het belangrijk om de juiste informatie in te voeren. Op deze manier kun je gemakkelijker mensen aantrekken. De doelgroep vinden is niet zo eenvoudig als het klinkt,De reden waarom je je LinkedIn moet aanmaken is omdat je daar je doelgroep  zal vinden. Het is daarom van uiterst belangrijk dat je je correcte info ingeeft. Zo kan je makkelijk mensen bereiken en zij jou. Het gaat wel niet allemaal zo makkelijk als het klinkt om je doelgroep te vinden, hoe gaat dit nu eenmaal te werk? Je kan 


5. Maak gebruik van hashtags


Iedereen weet natuurlijk wat hashtags zijn en hoe je ze moet gebruiken, maar ze worden vaak misbruikt. Als bedrijf kun je op LinkedIn drie hashtags gebruiken en ervoor zorgen dat ze geschikt zijn voor jouw bedrijf. Dit kun je op elk moment aanpassen, wat handig is voor het uitbreiden van de dekking. Als je ze veranderd, zorg er dan voor dat je nog steeds naar dezelfde doelgroep toe beweegt. 


Probeer je aan te sluiten bij verschillende groepen, dit zal het gemakkelijker voor je maken om nieuwe vrienden te vinden. Dit maakt het veel gemakkelijker om nieuwe bedrijven te introduceren. Deze groepen worden voornamelijk gebruikt om alle inhoud te delen

Elk bedrijf heeft waarschijnlijk veel groepen in dezelfde branche die proberen zichzelf in een van deze groepen te plaatsen. Op deze manier kunnen andere mensen je vinden en zullen zij je pagina bekijken. 


6. Laat zien wat je in huis hebt 


Je wilt natuurlijk zien wat je te bieden hebt dit kan je doen aan de hand van een showcasepagina. 


7. Connecties 


Als je een pagina hebt, kun je al veel volgers hebben, maar je zult nooit genoeg volgers hebben. Volgers zijn altijd het gemakkelijkst. Je kunt ze altijd vragen om je inhoud te delen. Vraag anderen om je inhoud op elk gewenst moment te delen, zodat je meer volgers kunt krijgen. 


Werknemers kunnen je inhoud ook delen, dus vraag hen om deze ook te delen. Maak inhoud waarvan mensen denken dat die relevant is, zodat ze deze leuk vinden en deel deze met hun ogen dicht. Deze berichten hebben inhoud en een doel. Je kunt gemakkelijk verschillende soorten opties op Google vinden met de juiste zoekwoorden.


8. Viraal gaan 


Je kunt je persoonlijke informatie verspreiden,  maar wat moet je doen. Je kan ervoor zorgen dat je profiel viraal gaat maar hoe doe je dat nu? 


Je moet elke dag/wekelijks waakzaam zijn  en altijd op de hoogte blijven.In het begin krijgen mensen te weten dat je vaak actief bent. Het volgen van een actief account is interessanter dan het volgen van een leeg account.  Plaatst wekelijks iets op je account zo weten de mensen dat je vaak actief bent


Blijf dus vaak consistent en post op hetzelfde uur. 

Let er wel op dat je content inhoud bevat. 

Je kan dan wel elke dag een post doen maar kwaliteit gaat boven kwantiteit. 


9. Trek je volgers erbij 


Een handige tip is als beheerder is dat je kunt zien wie je doelgroep is, zodat je ervoor kunt zorgen dat je meer van deze doelen haalt. Je kunt deze mensen bezoeken en misschien vind Je hun eigen pagina leuk of deelt je ze om hen te bedanken. LinkedIn kan nuttig zijn bij verkoop en marketing. Na afronding van de analyse kunt je zien welke doelgroep het meest geschikt is. Het is ook het beste om te controleren of je pagina even effectief is op laptops en mobiele telefoons. Als je toch aanpassingen wilt doen, kunt deze op elk gewenst moment aanpassen.   


10. Gebruik LinikedIn-advertenties


Heb je alle voorgaande technieken gebruikt? Het kan zijn dat je al veel invloed hebt. Maar je wilt het natuurlijk nog steeds verhogen. 


Als je al onze 10 tips hebt toegepast, heb je waarschijnlijk al een groter bereik. Mocht je nog vragen of tips hebben. Mail ons gerust.